Opleiding trainer

Hieronder in het kort de opleidingen voor trainers.
Uitgebreide informatie vindt je op de speciale Opleidingen pagina van de NHV-website.

1. Handbal Trainer 1 (HT1)
De opleiding wordt verzorgd binnen de vereniging. De opleiding heeft als kern het lesgeven (didactiek), zodat je in staat bent een goede voorbereide training te geven die lukt, loopt en leeft.

2. Handbal Trainer 2 (HT2)
In navolging op de HT1, is het didactische aspect ook bij de Handbal Trainer 2 opleiding van belang. Daarnaast wordt er voornamelijk aandacht besteed aan het begeleiden van sporters en het assisteren van activiteiten. De opleiding is vooral praktijkgericht. De cursist wordt ondersteund door een praktijkbegeleider.

3. Handbal Trainer 3 (HT3)
In de opleiding wordt veel aandacht besteed aan het trainen en coachen van wedstrijden. Er wordt dieper ingegaan op jaarplanning en methodische principes. Daarnaast leidt de HT 3-opleiding ook op tot het begeleiden van Handbal Trainers 1 en 2 binnen de vereniging.

4. Handbal Trainer 4 (HT4)
Uitgangspunt van de opleiding is dat je wordt opgeleid voor de functie van hoofdcoach bij een vereniging. Een hoofdcoach die ook verantwoording draagt voor het sporttechnische beleid van de club, de aansturing van het overige sporttechnische kader van de club, het managen van een begeleidingsteam en de scouting.

5. Handbal Trainer 5/ Topcoach
Deze opleiding leidt op voor coach van een nationaal team of talententeam van het NHV.