2 December: Rolstoelhandbal clinic

Op maandagavond 2 december 2019 van 18.30 uur tot 20.30 uur is er een rolstoelhandbal clinic in de Wildervanckhal te Wildervank. Eerst wordt er geoefend in het rollen en gooien en vangen. Daarna worden er wedstrijdjes tegen elkaar gespeeld.

In het Noorden heeft alleen HV Aeolus een afdeling rolstoelhandbal. Wat zou het mooi zijn dat meer mensen deze sport gaan beoefenen, zodat we ook in het noorden een competitie op kunnen zetten.

Daarom zijn voor deze clinic handverenigingen in Groningen en Drenthe benaderd om een keer te ervaren wat het is. Heb je belangstelling, kom dan kijken. Mogelijk kunnen we in januari 2020 nog een keer een clinic organiseren bij voldoende belangstelling.

Rolstoelhandbal is bedoeld voor mensen die graag in een team willen sporten, maar door slijtage, blessure of handicap in een regulier team niet “meer” mee kunnen doen. Er wordt gemengd gespeeld, dus het is voor oud en jong, voor dames en heren, gehandicapt of helemaal niet.
Een ding moet je meebrengen en dat is enthousiasme en spelplezier. De rest komt vanzelf. We zien je graag maandag avond in de Wildervanckhal
rgk club sport 03